Sănătate prin mișcare în izolare

Balconul, curtea sau chiar sufrageria devin, în perioda pandemiei de Coronavirus, locurile în care putem face sport și mișcarea în general împreună cu cei mici. Prin puterea exemplului, părinţii îşi pot atrage copiii în diverse activităţi fizice, mici concursuri, demonstraţii ad-hoc, provocări, jocuri de rol, având toate, ca numitor comun, mişcarea în spaţiul restrâns al locuinţei.

Menținerea echilibrului psihic în timpul carantinei

În această perioadă de suspendare a activităţii educative în cadrul şcolilor, le revine exclusiv părinţilor supravegherea efectivă a copiilor la domiciliu. Cum o mare parte din timpul dedicat studiului se desfăşoară acum online, copiii trebuie antrenaţi în activităţi fizice în interiorul locuinţei, în curte, pe balcon. Echilibrul psihic e influenţat într-o mare măsură de mişcare, iar acum, părinţii trebuie să suplinească deficitul de exerciţii fizice al celor mici şi al lor.

Rămânem în formă fizică

Este foarte important, mai ales pentru copiii care practică sporturi de performanţă, să-şi păstreze tonusul muscular, încrederea în sine, nivelul competiţional de pregătire fizică şi psihologică. E o perioadă potrivită pentru stimularea, consolidarea şi definirea masei musculare, pentru exerciţii specifice destinate elasticităţii şi întăririi articulaţiilor. Cu puţină imaginaţie, le putem face acasă.

Nu uita să aerisești zilnic

Aerisirea locuinţei este extrem de importantă. Stând o perioadă îndelungată în interior, este necesar să aerisim periodic, pentru a beneficia de un aer curat, oxigenat pe tot parcursul zilei şi, foarte important, să aerisim înainte de culcare. De asemenea, exerciţiile fizice trebuie executate într-un ambient curat, aşadar varianta optimă este ca ele să fie efectuate cu fereastra deschisă.

Echipamentul sportiv nu este opțional

Pentru a evita accidentările, procedaţi ca şi cum aţi fi într-o sală de sport. Aşadar, îndepărtaţi la maximum obiectele cu care aţi putea intra în contact, aveţi grijă ca suprafeţele să fie proaspăt curăţate şi uscate. Îmbrăcaţi echipamentul sportiv specific şi încălţămintea obişnuită pentru sporturile de sală. Papucii de casă nu sunt o variantă potrivită.

Hidratarea este esențială

Nu uitaţi să vă hidrataţi, sedentarismul înseamnă adesea mai puţine lichide consumate, ceea ce va influenţa şi ritmul metabolic. Supravegheaţi consumul de dulciuri al copiilor şi, în general, alimentaţia lor, asigurându-le un aport echilibrat de proteine, vitamine, minerale, grăsimi. Preparaţi-le zilnic supe, oferiţi-le legume crude şi fructe, antrenându-i în bucătărie alături, pe cât posibil.

Sfaturi pentru începători

Dacă nu eraţi practicanţi obişnuiţi de sport, începeţi treptat, cu exerciţii uşoare, pentru o perioadă scurtă de timp, crescând apoi numărul acestor exerciţii, timpul acordat mişcării şi intensitatea.

Pentru un ritm optim, dar şi pentru ca mişcarea să fie plăcută şi să vă aducă bucurie, puteţi asculta muzică.

Pentru începători, vârstnici sau persoane cu diverse afecţiuni, ritmul trebuie să fie lent, potrivit aptitudinilor.

La final, consumaţi lichide, evitaţi să mâncaţi cel puţin o oră şi menţineţi igiena corporală.

Mens sana în corpore sano spuneau latinii şi putem, cu eforturi mici, să obţinem aceste două mari beneficii, minte sănătoasă în trup sănătos, chiar şi stând acasă.

Asociatia Medicilor si Specialistilor kinetoterapeuti din fotbal, militeaza pentru sanatatea sportivilor.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s