Cum mâncăm corect fructele ca să nu ne îngrășăm din cauza lor? 10 reguli de bază

Mă îngraș dacă mănânc fructe? Cu să mâncăm corect fructele fără ca ele să ne îngrașe? Care este masa la care ar trebui să mâncăm fructe? Cum să combinăm fructele astfel încât să ne aducă doar beneficii pentru sănătate.

„Nu toate fructele sunt la fel, deși fiecare fruct are beneficiile sale. Dacă ai de ales între o banană sau o porție de zmeură, optează pentru a doua variantă, care conține mai puțin zahăr, de exemplu. Unele fructe au conținut ridicat de zahăr, pe când altele îți vor satisface pofta de dulce fără a-ți face gliecemia să fluctueze!”, Dan  Bujor, consultant în nutriție și terapeut masaj cu bambus.

Cum mâncăm corect fructele ca să nu ne îngrășăm din cauza lor? 10 reguli de bază

1. Nu mânca fructe în cantități mari. Este adevărat că zahărul din fructe este digerat mult mai ușor de organism, însă blochează procesul de slăbire, ba chiar îl îngreunează.
2. Fructele se consumă ca și gustare, singure, cu cel puțin 30 de minute înainte de o masă principală.
3. Niciodată să nu înlocuiești o masă principală cu una de fructe. „Am tot auzit persoane care vara mănâncă doar fructe seara, dar acest lucru nu e deloc sănătos. Acest obicei nu te ajută să slăbești, ba, dimpotrivă, e în dezavantajul tău. Te vei duce la culcare cu glicemia crescută, iar dimineață vei avea senzația de gol în stomac din cauza dezechilibrului produs”, continuă să povestească specialistul.
4. Fructele se mănâncă nu se „beau”. Așadar, în locul unui fresh de portocale care are 118 calorii și 22 g de zahăr, mănâncă portocala. Ai plus de fibre, minus de zaharoză. În categoria produselor „gătite” din fructe și interzise în dietă sunt și smoothies-urile, dar și limonada cu adaos de zahăr.
5. Daca faci sport în mod regulat, mănâncă fructe înainte de antrenament. Astfel, îți vei asigura un plus de energie, eliminând senzaţia neplăcută de stomac plin. Fructele bogate în apă sunt ideale înainte de sport deoarece îţi menţin un nivel optim de hidratare în organism.
6. Evită cât poți de mult fructele înghețate sau transformate în dulcețuri sau gemuri. De regulă acestea au adaugată o cantitate importantă de zahăr, transformându-le astfel în bombe calorice.
7. Corect, fructele se consumă cu tot cu coajă. Dacă ea nu arată bine, curăț-o, dar cu grijă și foarte subțire.
8. Consumă fructele la micul dejun. După pauza de peste noapte pe care a luat-o sistemul tău digestiv, o bombă de vitamine și minerale este modul perfect de  a-l trezi.
9. După o masă principală, gustarea de fructe trebuie să vină la o distanță mai mare de 2 ore.
10. Fructele acide (cireșe, căpșune, portocale etc.) se consumă la distanță mai mare în timp, circa 4 ore, față de alimentele amidonoase (pâine, paste, orez, cartofi).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s